„Ani letos nevynechaly předsezonní třídenní testování jezdců a techniky na mosteckém autodromu týmy evropského šampionátu okruhových tahačů European Truck Racing Championship,“ říká Jan Foukal z mosteckého Autodromu. „Testování potvrdilo domněnku expertů, že nový asfaltový povrch mosteckého okruhu vylepší dosud dosažené nejlepší časy na jedno kolo. Ukázaly to v Mostě už vozy série Porsche Carrera Cup. Nyní se tedy přidali i truckeři,“ doplňuje Foukal. Sedmadvacátá Czech Truck Prix se uskuteční na přelomu srpna a září.
Kromě majestátních tahačů, které v Mostě předvedly mistrovské týmy, budil pozornost prototyp závodní dodávky Iveco LT4 Cup pilotovaný úřadujícím mistrem Evropy trucků Jochenem Hahnem.
„Závodní dodávka je zatím jen ukázkovým vozem, abychom se pochlubili, co máme. V tuto chvíli ještě nesplňuje všechny technické regule. Vypadá ale pěkně a jezdí pekelně rychle,” prozradil Hahn o voze nové kategorie LT4 Cup.
Light + Truck + 4 Drivers = LT4 Cup
Loni nově vyhlášená kategorie má být levnější vstupenkou do světa okruhového závodění nákladních aut. Motorsport je nepředstavitelně finančně náročná zábava, dodávková kategorie LT4 má být lacinější možností pro nováčky z řad jezdců i týmý vstoupit do světa okruhových závodů.
První závod odjedou ostré dodávky na podzim letošního roku, příští sezonu (2020) už pojedou celou společně se svými většími bráchy. Kromě výchovy závodnického dorostu má LT4 také zpropagovat okruhové závodění tahačů. K publiku v Německu, Španělsku, Francii a České republice chce automobilová federace FIA přidat další teritoria.
FIA vymyslela formát závodů tak, že se za volantem jednoho stroje budou střídat dva piloti, o náklady se tak podělí. Závodní dodávky budou dodávat výrobci, případně soukromí stavitelé. V roce 2021 bude moci klasický pohon vystřídat plyn, vodík nebo elektřina.